سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سبک زندگی

چه عواملی باعث می‌شوند یک طراح لوگو حرفه ای شویم؟ مراحل تبدیل شدن به یک طراح لوگو حرفه ای بی نظیر چیست؟ طراحی گرافیک اصطلاحی عام برای حرفه ای متشکل از طراحی حروف،تصویرسازی،عکاسی و چاپ است. طراحی گرافیک امروزه تبدیل به یک هنر عمومی شده است. علاقه مندان به این رشته هر روز زیادتر می شوند اما چگونگی طراحی هم بسیار مهم است.هنر گرافیک شاخه های متعدد و متنوعی دارد، از یک طرف به عرصه تبلیغات فرهنگی و تجاری و صنعت و از سوی دیگر در سینما و تلویزیون کاربرد دارد.این هنر با معماری و موضوعات ارتباط محیطی نظیر علائم راهنمایی و رانندگی و کمک به زیباسازی فضاهای شهری نیز ورود پیدا کرده و از دیگر سو مواردی چون طراحی تمبر و اسکناس،طراحی کاشی،کاغذهای بسته بندی، کاغذ دیواری، پارچه و … را نیز شامل می گردد.

حال چگونه طراح لوگو حرفه ای شویم، با مطالعه و تحقیق در مورد طراحان موفق، گروه طراحی لوگو ایران خصوصیات مشترکی میان تمام آن‌ها یافته است. برای حل یک مسئله گرافیک در طراحی بیش از یک راه مناسب وجود دارد و از این رو طراح نیز باید با به کار گرفتن عناصر بصری به شیوه های مختلف سعی کند برای یک موضوع بیش از یک طرح مناسب بیابد.

مهارت های یک طراح لوگو حرفه ای موفق

همیشه آماده یادگیری باشید

بسیاری از گرافیست‌ های بزرگ با فروتنی آغاز به کار نمودند. آن‌ها همیشه در حال یادگیری هستند، مسایل جدید را امتحان می‌کنند و دایما در حال نت برداری هستند. آن‌ها به این دلیل رشد نمودند که به عقاید افراد پیرامون خود بها می‌دهند یعنی گوش دادن.
اخبار،مقالات،آموزش های داده شده در سایت های گرافیکی و انجمن های مختلف را پیگیری کنید و از آنها نردبانی درست کنید برای ترقی خودتان ، سایت ها و انجمن های فارسی زبان بسیار خوبی در ضمینه گرافیک و حتی فتوشاپ کار می کنند که می توانند کمک شایانی به شما در طراحی کنند.

به طرح ها و لوگوهای اطراف خود دقت کنید

شما باید در معرض آنچه که در جهان طراحی می‌گذرد قرار بگیرید. شما روزانه سایت های زیادی را مشاهده می کنید یا بنرهای تبلیغاتی و بیلبوردهای مختلفی را در سطح شهر می بینید، شما اگر به همین طرح ها و طرز ترکیب رنگ ها و استفاده از ابزار دقت کنید می توانید این طرح ها را در ذهن خود ضبط کنید و در هنگام طراحی ذهن خلاق تری داشته باشید و طرح های جالب تری را ارائه دهید.

همیشه یک طراح نقد پذیرباشید

وقتی از شما انتقاد می کنند بلافاصله از کوره در نروید، شاید این انتقادات به این دلیل باشند که شما پیشرفت کنید. اگر شما در برابر انتقادهای وارده نمی توانید آرامش خود را حفظ کنید شاید به این دلیل باشد که می ترسید چیزی را از دست بدهید. چه چیزی؟ آیا واقعا ترس شما بجاست؟اگر شما به راستی دلیل آن را ندانید هرگز نمی توانید آن مشکل را حل کنید، پس در ابتدا سعی کنید ریشه انتقادات را کشف کنید. در مدت زمانی که از شما انتقاد می کنند سعی نکنید به دفاع از خود برخیزید و صحبت های طرف مقابل را به منظور دفاع از خویش قطع کنید.

مهارت های گرافیست

تخیل و خلاقیت از ارکان اصلی ایده پردازی و انجام کارهای هنری می باشد.یک طراح خوب می اندیشد و براساس زمانبندی مشخص شده تصمیم به ایجاد یک اثر می گیرد. داشتن ذوق هنری و مهارت در طراحی،داشتن اطلاعات کافی از حیطه ها و تخصص های مرتبط مانند: چاپ و عکاسی، تصویرگری و طراحی،توانایی مدیریت زمان و انجام کار .

  تخیل و خلاقیت – که از ارکان اصلی ایده پردازی و انجام کارهای هنری می باشد.
داشتن ذوق هنری و مهارت در طراحی
داشتن اطلاعات کافی از حیطه ها و تخصص های مرتبط مانند روش های چاپ و عکاسی
توانایی مدیریت زمان و انجام کار مطابق با بودجه و زمانبندی آن
آگاهی از آخرین تغییرات و اطلاعات در حوزه گرافیک
روانشناسی رنگ

مهارت های نرم افزاری طراح لوگو حرفه ای

امروزه نرم افزارهای رایانه ای یکی از مهم ترین ابزارهای اصلی کار گرافیست است که یاری گر او در رسیدن به اهدافش می باشد. بهتر است قبل از شروع طراحی لوگو یک نرم افزار انتخاب کنید و با ابزارهای آن آشنا شوید که معمولا گرافیست ها با فتوشاپ کار میکنند قبل از طراحی باید عنوان تصویری را که میخواهید طراحی کنید را روی کاغذ رسم کنید.

هیچ طراح گرافیکی نمی تواند در یک فضای تهی و بدون فکر شکوفا شود و پیشرفت کند، لذا جستجو ویافتن منبع الهام و ایده، با مطالعه و دیدن پروژه های دیگر طراحان می تواند به طرز شگفت انگیزی یکی از مهمترین بخشهای پیشرفت یک طراح باشد. یک طراحی متعادل و پیرو مد روز ( در هنرهای دیجیتال ) به سبک و سیاق خلق شده توسط خودتان باعث خلق طرح های منحصر به فرد و تازه و نو می شود.

 

علامت تجاری نشان یا لوگویی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص/بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه‌ها با اشخاص متمایز نماید.
علامت تجاری یک لوگو مشخص است که اجناس و خدمات به خصوص که توسط شخص یا تشکیلات خاصی تولید و فراهم شده اند را متمایز می کند. منشأ آن به زمان باستان بر می گردد؛ وقتی که صنعت گران امضاها یا علائم خود را روی آثار هنری و کاربردی خود چاپ می کردند. در طی سالها این علامت ها جای خود را به سیستم امروزی ثبت و حفاظت آرم تجاری دادند.
مطابق ماده 1 قانون علائم و اختراعات مصوب اول تیر 1310 هجری خورشیدی، برند تجاری یا علامت تجاری به هر نوع علامتی اعم از نقش، تصویر، رقم، حرف، عبارت، مهر، لفاف و غیر آن که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی تجاری یا فلاحتی اختیار می‌شود.
حق استفاده انحصاری در علائم تجاری ویژه کسی است که آن را به ثبت رسانیده است. هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی (شرکت یا فرد) که مدارکی دال بر تولید- توزیع بسته بندی- خرید و فروش و یا واردات و صادرات کالا و یا مدارکی جهت فعالیت در زمینه خدماتی خاص داشته باشد می تواند در همان زمینه تقاضای ثبت نام و لوگوی خود را بدهد.

طراحی لوگو (آرم)، نشان‌واره

طراحی لوگو کاری فراتر از گذاشتن هویت بصری یک برند در یک قاب استلوگو اغلب در نگاه اول تاثیر بسزایی در درک و احساس مشتری از شرکت و همچنین تصمیم‌گیری او برای خریداری محصول آن شرکت دارد. در دنیای امروز که با لوگوهای مختلف رنگ‌آمیزی شده حتی کودکانی که توانایی بستن بند کفش خود را ندارند تنها بادیدن آرم ی هر شرکت قادر هستند تشخیص دهند هر شرکتی چه محصولی تولید می‌کند.

علامت تجاری از دارایی های ارزشمند محسوب می شود

علائم تجاری علاوه بر نقش تعیین کننده ای که در تجارت و بازار ایفاء میکنند، برای اکثر شرکت ها و بنگاه ها دارایی تجاری ارزشمندی محسوب میشه به طوری که ارزش برخی از مشهورترین علائم تجاری در دنیا بیش از میلیاردها دلار برآورد و تخمین زده می شه که خوب میدونیم برای دارنده اون ثروت هنگفتیه!

دلایل حمایت از علائم تجاری

با اینکه اکثر کسب و کارها به اهمیت استقاده از علائم تجاری به منظور تمیز دادن محصولات‎شان از محصولات رقبا پی برده‌اند، همه آنها اهمیت حمایت از علائم تجاری از طریق ثبت را درک نکرده‌اند.
پس از ثبت علامت طبق قانون ثبت علائم تجاری شخص/شرکت حق انحصاری پیدا میکند، بموجب آن می‌توانید از عرضه کالاهای یکسان یا مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده‌ای مشابه علامت تجاری شما هستند جلوگیری نماید.
با توجه به ارزش علائم تجاری و اهمیتی که یک علامت تجاری ممکن است در تعیین میزان موفقیت یک محصول در بازار داشته باشد، تضمین اینکه در بازارهای مربوط به ثبت رسیده باشد بسیار ضروری است.

طراحی لوگو یا علامت تجاری

طراحی لوگو یکی از مهمتریـن عواملی است که در اولین نگاه کیفیت یک کسب و کار را به بیننده نشان می دهد. لوگو یا آرم و علامت تجاری نمادی است برای بیان کردن یک مفهوم که گاهی شامل یک عبارت و گاهی شامل یک نشانه است. لوگوی هر شخص یا سازمان رد پایی است از حضور در یک عرصه. طراحی لوگو حرفه ای نقش به سزایی در عرصه رقابت کالا یا خدمات شما با سایر رقبا دارد.